Press freedom violations recounted in real time (from 1st January 2011)

first_imgEhsan Mehrabi, a journalist with the daily Farhikhteghan, was arrested on 22 January to begin serving the one-year jail sentence he received from a revolutionary court in November on a charge of “anti-government publicity” for giving interviews to the BBC’s Farsi-language service and Radio Farda. The sentence was upheld by a Tehran appeal court.Initially arrested on 18 February 2009, he had been released on bail of 50 million toman (45,000 euros) on 13 March 2010.———19.01.2011 – Two journalists freed on bailReporters Without Borders has learned that Keyvan Mehregan, political editor of the daily newspaper Sharght and Fariborz Rais Dana, writer and member of the Association of Iranian Journalists, have been freed on bail.Keyvan Mehregan had to post bail of 10 million tomans (about 7, 500 euros) and Fariborz Rais Dana 30 million tomans (about 22,500 euros).—-17.01.2011- Two journalists freed on bail in Iran; others held, sentencedReporters Without Borders learned today that two Iranian journalists working for the daily Shargh, Rihaneh Tabatabai and Farzaneh Roustaei, have been freed on bail of 10 million toman (about 7,500 euros) each. Rihaneh Tabatabai was arrested at his home by officials of the information ministry on 12 December last. Farzaneh Roustaei, in charge of the international pages, was detained five days later. Fariborz Rais Dana, writer and member of the Association of Iranian Journalists, was arrested on 19 December at his home by plainclothes officers of the information ministry. His lawyer Nasser Zarafshan, said he faced two charges. “One relates to criticism of the government policy of liberalization of prices in an interview with BBC television; the other concerns the activities of the Association of Iranian Journalists,” he said.He told Reporters Without Borders that the cases had been referred to the 2nd chamber of the revolutionary court in Tehran and that he had asked for his client to be freed provisionally. The lawyer said he had visited Fariborz Rais Dana, with his wife at the Evin prison on 6 January. The 36th Tehran appeal chamber sentenced journalist and human rights activist Shiva Nazar-Ahari to four years in jail and 74 lashes for propaganda against the regime and action against national security. She was arrested by the police on 20 December 2009, the day before the funeral of Ayatollah Hossein Ali Montazeri. On 28 August 2010, the 26th chamber of the Tehran revolutionary court gave her a six-year prison sentence. Nasour Naghipour, blogger and human rights activist was given a seven year sentence on 8 January this year. He had been arrested on 2 March 2010. He is editor of the website http://www.nasour.net/ and was detained at his home in the city of Qazvin before being freed on 20 June 2010 on bail of 100 million toman (75,000 euros). June 9, 2021 Find out more IranMiddle East – North Africa IranMiddle East – North Africa Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 22.12.2011-Three journalists freedReporters Without borders has learned of the release on bail on 20 December of Amir Ali Alamehzadeh, a journalist with the ILNA news agency who was arrested on 18 September at his home in Tehran. During his detention, he was held in solitary confinement in Evin prison where he was subjected to ill-treatment. The press freedom organization has also been informed of the release on 17 December of two Kuwaiti TV journalists, reporter Adel Al-Yahya and cameraman Raed Al-Majed, who work for the television station Al-Adalah. The pair were arrested in the southern city of Abadan on 11 November and accused of espionage and entering the country illegally.Announcing their release, the Iranian ambassador in Kuwait said their arrest and the spying allegations against them had been “a mistake”. From the outset the Kuwaiti authorities had denied the allegations. A Kuwaiti official was quoted at the time as saying: “The two men work for a privately-owned TV station and were making a programme of a social nature,” adding that they had entered Iran on a visa.More than one hundred Iranian journalists have signed an open letter to the authorities demanding the release of the documentary film-maker, Hassan Fathi, who was arrested on 12 November hours after giving an interview to the BBC Persian television service. The letter, published on 18 December, said in part: “We request the unconditional release of Hassan Fathi, who was arrested illegally for having expressed his point of view.”In the interview, Fathi spoke about a mysterious explosion at a military base near Tehran a day earlier, which killed 17 people and injured 18.According to Fars, a government news agency linked to the Revolutionary Guards, he had been charged with spreading false information and upsetting public opinion. ——— 3.12.2011- Another restriction on foreign journalistsThe Iranian government yesterday banned foreign news media from covering any further rallies outside Britain’s embassy and diplomatic residences in Tehran. “It is the first time foreign media in Iran have been prohibited from covering pro-regime rallies,” Agence France-Presse reported.The ban seems to have been prompted by the desire to prevent coverage of yesterday’s visit by foreign diplomats to the embassy and Qolhak Garden residential compound, two days after they were ransacked by members of Islamist militias. The prefect of Tehran described the visit as “questionable” and said he had “warned those responsible.”AFP said the diplomats were shocked by the scale of the damage to the embassy and residences. The United Kingdom closed its embassy after the attack and ordered the Iranian embassy in London to suspend activities.——–30.11.2011 – Blogger arrestedThe blogger Rojin Mohammadi was arrested in Tehran on 21 November,after she was summoned to the prosecutor’s office in the capital’s Evin prison.Mohammadi, a student in the Philippines, had previously been arrested atthe airport on her return to Iran on 14 November and was released on bail 24hours later.It is not known whether she was detained as a result of her activism or for herposts on the Internet.———-30.10.2011-Three journalists freed on bail pending trialReporters Without Borders has learned that three journalists – Mehdi Afsharnik, Ali Akrami and Mohammad Hidari – were released on bail on 29 October pending trial. After being arrested at their homes on 5 October, they were held in isolation in Tehran’s Evin prison without any explanation being given for their detention.Three other journalists who were arrested in the past few months – Amir Mehdi Alamehzadeh of the news agency ILNA, Mehrdad Sarjoui, a Tehran-based journalist who writes for several English-language newspapers, and Hadi Ahmadi, a Karaj-based journalist employed by the government news agency ISNA – are still being held.———- News News The repression in Iran’s northwestern region of Azerbaijan is continuing. Ebrahim Rashidi, a blogger and journalist with the weekly Bayram, was arrested by intelligence ministry officials in the city of Ardabil on 12 September. He has been arrested several times before in recent years.Abolfazle Vesali, a journalist with the weekly Saghi Tabriz and former editor of the now closed daily Nedai Azarabadegan, was meanwhile released conditionally on 12 September after being arrested on 3 May to begin serving a jail sentence imposed in 2005.Vesali was sentenced to six months in jail by a revolutionary court in Tabriz, the capital of East Azerbaijan province, in April 2005 on a charge of “inciting revolt” while his newspaper, Nedai Azarabadegan, was banned by an East Azerbaijan provincial court for “publishing false information.”———12.09.2011-Two journalists freed but a dozen netizens and journalists arrested 18.05.2011 Two journalists releasedReporters Without Borders has learned that Taghi Rahmani, a freelance journalist and staunch defender of freedom of expression, was released on 17 May after being held for 100 days. He was given a preliminary release on 15 May but was summoned back to Evin prison two days later to sign administrative documents and was re-released in the evening.Plainclothes men arrested Rahmani at his Tehran home on 9 February, five days ahead of a demonstration being organized by government opponents in solidarity with the Egyptian and Tunisian uprisings.He has been a journalist since 1981, working for various media, and has spent more than 16 years in Iranian prisons. He has been prosecuted both for working for underground newspapers such as Pishtazan and Movahed and for working for legal newspapers such as Iran-e-Farda and Omid Zanjan. Reporters Without Borders can also confirm that journalist and researcher Mohammad Norizad was freed on 8 May, as reported on his blog http://nurizad.info/. Arrested on 20 December 2009 after being summoned by the police, he was sentenced on 29 May 2010 to 50 lashes and three and a half years in prison on charges of anti-government publicity and insulting the authorities. He subsequently staged several hunger strikes in protest against his detention.Norizad worked for several years as a columnist for the daily Kayhan, the leading mouthpiece of Iran’s conservatives. Following President Mahmoud Ahmadinejad’s disputed reelection in June 2009, he began to openly criticise the Supreme Leader of the Revolution, the government and the judicial system.————10.05.2011 – Journalist arrested six years after being sentencedReporters Without Borders has learned that Abolfazle Vesali, a journalist with the weekly Saghi Tabriz and former editor of the now closed daily Nedai Azarabadegan, was arrested on 3 May to begin serving a jail sentence imposed in 2005. He managed to tell friends the next day that he was in the main prison in Tabriz, the capital of the northwestern province of East Azerbaijan.Vesali was sentenced to six months in jail by a Tabriz revolutionary court in April 2005 on a charge of “inciting revolt” while Nedai Azarabadegan was banned by an East Azerbaijan provincial court for “publishing false information.”He and several other journalists were arrested in 2006 when members of Iran’s Azeri minority staged a series of angry protests in Tabriz in response to a cartoon of a cockroach saying “What?” in the Azeri language in the children’s section of the supplement of Iran, a daily published by the government news agency IRNA. The newspaper quickly apologized for the cartoon, which Azeris regarded as an insult. Vesali was released on bail after 45 days.——19.04.2011 Six-year jail sentence for woman journalistNazanin Khosravani, a journalist who writes for several reformist newspapers such as Bahar, Karghozaran and Sarmayeh, has been notified that a Tehran revolutionary court has sentenced her to six years in prison on charges of anti-government propaganda and activities that threaten national security. She had been released on 15 March.——-18.04.2011-Government news agency journalist arrestedManoucher Tamary, a journalist with the government news agency IRNA, was arrested yesterday at his home in Sanandaj (in the western province of Kurdistan) by men in plain-clothes, who searched his home and seized his computer. It is not known where they took him. Aged 56, Tamary has worked for IRNA since 1994. IRNA reports that he had received a summons from the intelligence ministry a week before his arrest. The news agency’s management has called for his release.—–17.03.2011-Two women journalists freedReporters Without Borders has learned of the release of two women journalists in the past two days.One is Nazanin Khosravani, a contributor to Bahar, Karghozaran, Sarmayeh and other reformist newspapers, who was released on 15 March after being held for 135 days. Her family spent two weeks without any news of her, without even knowing where she was being held, after her arrest at her home by intelligence ministry agents on 2 November.The other is Mahsa Amrabadi, a reporter for the now closed newspaper Etemad Melli, who was released yesterday. She was arrested at the end of a demonstration held in Tehran on 1 March in protest against the detention of opposition leaders Mir Hossein Mousavi and Mehdi Karroubi, and their wives.————— 03.03.2011 – Two women journalists arrested at Tehran demonstrationReporters Without Borders has learned that two women journalists – Mahsa Amrabadi, a reporter for the closed newspaper Etemad Melli, and Fakhrolsadat Mohtashamipour, a blogger – were arrested at the end of a demonstration in Tehran on 1 March in protest against the arrests of opposition leaders Mir Hossein Mousavi and Mehdi Karroubi.Amrabadi was previously arrested on 14 June 2008, obtaining her release on bail of 200 million tomans (150,000 euros) on 22 August 2009. A revolutionary court sentenced her to a year in prison on 14 October 2010. She is the wife of Masoud Bastani, a journalist with the daily Farhikhteghan who was arrested on 4 July 2009 and who was one of the many journalists subjected to the Stalinist-style mass trials that the authorities began holding in August 2009. On 1 November 2009, a revolutionary court gave him a six-year sentence, which he is now serving in Rajai Shahr prison.Mohtashamipour is the wife of Mostapha Tajzadeh, a reformist leader held since 12 June 2009. Ever since his arrest she has been defending the cause of political prisoners on her blog (http://www.mohtashami.info/), which has been blocked four times.Both Amrabadi and Mohtashamipour have probably been incarcerated in Tehran’s Evin prison.Reporters Without Borders has meanwhile learned that Mazyar Khosravi, a journalist with the daily Shargh, was released on 24 February. After intelligence ministry officials told his family he had been admitted to a military hospital following a heart attack, the family deposited bail so that he could be released provisionally and transferred to a civilian hospital.He was arrested at his workplace on 11 February by intelligence ministry officials.——11.02.2011 – New wave of arrests, crackdown on mediaThe Iranian authorities launched a new wave of arrests of journalists in the run-up to a demonstration called by government opponents for 14 February in solidarity with the Egyptian and Tunisian peoples. At least four journalists and bloggers have been arrested in Tehran since 9 February:- Taghi Rahmani, an independent journalist and staunch free speech activist, was arrested at his Tehran home on 9 February.- Meisam Mohammadi and Omid Mohadess, journalists with the Behesti foundation’s website (http://www.beheshti.org/), were arrested at their homes by plain-clothes police on 10 February. It is not yet known why they were arrested or where they are being held.- Mazyar Khosravi of the daily Shargh was arrested at his workplace on 11 February by intelligence ministry agents.According to the information obtained by Reporters Without Borders, a number of journalists and bloggers have also been summoned for questioning by Revolutionary Guards and intelligence ministry officials in various parts of the country.——————————————————-7 February 2011 – Four-year jail sentence for journalist who interviewed gaysReporters Without Borders has learned that Siamak Qaderi, a former journalist with the government news agency IRNA, was sentenced on 21 January to four years in prison and 60 lashes. He was arrested on 5 August 2010 on charges of anti-government propaganda and disseminating false information on his blog liable to disrupt public order.Qaderi was fired from IRNA after interviewing gays in Iran and posting the interviews on his blog, regardless of the fact that President Mahmoud Ahmadinejad had proclaimed, during a visit to the United States in September 2007, that “there are no homosexuals in Iran.”Mehran Faraji, a journalist with the daily Shargh and the now-closed daily Etemad Melli, was meanwhile released on bail on 4 February pending trial. He was arrested on 12 December 2010 in Tehran.———-24.01.2011 – Journalist begins serving one-year jail term for talking to international radio stations After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists Organisation 13.10.2011- Reporter freed on bail in BushehrReporters Without Borders has learned that Hamid Moazeni, a blogger and journalist who works for several local newspapers in the southern city of Bushehr, was released on bail of 50 million tomans (45,000 euros) on 11 October.—————04.010.2011-Netizens freed on bail pending trialReporters Without Borders has learned that the following netizens, who were arrested during raids on 7 and 8 September, were released on bail yesterday pending trial:- Alireza Roshan, a book reviewer for the newspaper Shargh- Ali Akrami, editor of the Sheydagooyi blog (http://sheydagooyi.blogfa.com/)- Ali Straki- Mehdi Hossini- Mehdi Osanlo- Hamid Moradi- Mehran Rahbari- Mostafa Abdi- Nosrat Tabassi- Ali Moazemi- Reza EntesariReporters Without Borders has also learned that Said Mohamadi, a contributor to Azeri-language newspapers and editor of the literary magazine Yashagh, who uses the pen-name of Moghanli, was freed on bail of 50 million tomans (45,000 euros) on 25 September 2011. He had been arrested on 8 June in the northern province of Ardebil.A court for clerics in Tehran has meanwhile sentenced Arash Honarvar Shojai, a 30-year-old theologian and blogger (http://honarvarnetessays.persianblog.ir/) who was arrested on 28 October 2010 in Tehran, to four years in prison, a fine of 800,000 tomans and 50 lashes for criticizing the government in his blog. In an interview for the Khabarnegaran website, his mother had reported that he was ill and had suffered several nervous breakdowns.———14.09.2011-Crackdown in northwest continues Follow the news on Iran to go further News —————-Press freedom violations recounted in real time – January/July 2010————Press freedom violations recounted in real time – JUNE/DECEMBER 2009 Two journalists have been released in the past week but a dozen other netizens and journalists, and human rights lawyer Abdolfatah Soltani, one of the founding members of Nobel peace laureate Shirin Ebadi’s Centre for Human Rights Defenders, have been arrested.Soltani was picked up at his home on 10 September during a raid by plain-clothes officials from the intelligence ministry. His family still does not know why he was arrested or where he is being held. He was previously arrested on 16 June 2009 and was held for 70 days before being released on 100 million toman (90,000 euros) in bail.Two other members of the Centre for Human Rights Defenders are already in prison. One is are human rights lawyer Mohammad Seifzadeh, who was sentenced to nine years in prison and a ten-year ban on working as lawyer because of his work for the centre. He was arrested in April. The other is human rights lawyer Nasrin Sotoudeh, who has been detained since September 2010 and who is serving an 11-year jail sentence.More than a dozen netizens were arrested during raids on 7 and 8 September, including members of the staff of Majzooban Nor , a website that supports Iran’s Sufis. The site has also been the target of a cyber-attack and is no longer accessible. The arrests follow a bloody crackdown against Sufis last week in Kavar, in the southern province of Fars. Various Dervish fraternities have been the targets of attacks and arrests during the past five years. The following are still held:- Alireza Roshan, a book reviewer for the newspaper Shargh- Ali Akrami, editor of the Sheydagooyi blog (http://sheydagooyi.blogfa.com/)- Ali Straki- Mehdi Hossini- Mehdi Osanlo- Hamid Moradi- Mehran Rahbari- Mostafa Abdi- Nosrat Tabassi- Ali Moazemi- Reza EntesariThe two journalists released in the past week are:- Nader Karimi, who wrote for newspapers such as Gozaresh, Feker and Syasat Rouz. Arrested in Tehran on 21 November 2009 on charges of spying and undermining the country’s security, he was sentenced by a revolutionary tribunal to 10 years a prison, reduced to five years on appeal. He has had various ailments stemming from a wound sustained during the 1980-88 war with Iraq. He was released on 4 September.- Masoud Lavassani, a blogger and journalist who was arrested on 26 September 2009 and was sentenced to eight years in prison the following December. His sentence was reduced to four years in March 2010 and then to two years by a Tehran appeal court. After several heart attacks involving hospitalization, he was granted parole in December 2010 and again July 2011. He was notified of his full release on 5 September.——-27.07.2011-Blogger freedReporters Without Borders has learned that Pegah Ahangarani, an actress, filmmaker and blogger who was arrested at her Tehran home by intelligence ministry officials on 10 July, was released yesterday on bail of 100 million toman (75000 euros). Since 2009, she has been writing for a blog that was specially created by the German public broadcaster Deutsche Welle.——26.07.2011 journalist jailedMashaallah Shamsolvaezin, the spokesman of the Association of Iranian Journalists and editor of one of Iran’s first pro-reform newspapers (now closed), was ordered on 18 July to report to Tehran’s Evin prison to begin serving the 16-month jail sentence that a Tehran revolutionary court gave him in December 2010 on a charge of insulting the president.Although he was not made to start the serving sentence at the time, he was banned from political and journalistic activities. His conviction is still the subject of an appeal. His defence lawyer, Mohammad Seifzadeh, has meanwhile been detained since April.Arrested by plainclothes men at his home on 28 December 2009, Shamsolvaezin was released on bail on 28 February 2010 pending the outcome of his trial. ———-20.07.2011-Two bloggers arrested in continuing repressionMehdi Khazali, an outspoken government critic in his blog , was detained on 18 July after responding to a summons from the intelligence ministry in Tehran. It is his third arrest in less than two years. The last time he was arrested, on 13 October 2010, he was held for a month before being released on bail of 200 million tomans (150,000 euros).Khazali is the son of Ayatollah Abolghasem Khazali, an influential member of the Council of Guardians of the Iranian Constitution for the past 30 years. Despite his frequent run-ins with the authorities, he is very scathing about the government’s policies and human rights violations in his blog.The judicial authorities confirmed on 18 July that Pegah Ahangarani, a young actress, documentary filmmaker and blogger, was arrested in Tehran on 10 July as she was about to leave for Germany to cover the Women’s Football World Cup. Since 2009, she has been writing in blog specially created by the German public broadcaster Deutsche Welle.Both Ahangarani and Khazali are being held in Section 209 of Tehran’s Evin prison.Reporters Without Borders was meanwhile told on 16 July that Maryam Majd, a sports photographer working for several newspapers, has been released. Intelligence ministry agents arrested her at her home on 17 June, on the eve of her departure for Germany to cover the Women’s Football World Cup at the invitation of Petra Landers, a member of the German national team.————17.06.2011 – Release, jail sentence and closureReporters Without Borders has learned that Reza Rafiee Foroshani, a freelance journalist who worked for Iranian and international news media, was released on 12 June. Arrested on 26 June 2009 in Tehran, he was included in one of the Stalinist-style mass trials held in Tehran in August 2009 and was given a seven-year jail sentence, plus a five-year suspended sentence, on a spying charge. The jail sentence was reduced to three years last year.Fariborz Rais Dana, a well-known economist and writer and member of the Association of Iranian Writers, has been given a one-year jail sentence by a Tehran revolutionary court on charges of anti-government propaganda and membership of an illegal organization. He was arrested at his home on 19 December 2010 after criticizing the lifting of price controls in an interview for the BBC’s Farsi-language TV station, and was released provisionally on bail of 30 million toman (22,500 euros) on 17 January.The conservative weekly 9 day (http://www.9day.ir) was meanwhile closed on 13 June by the Commission for Press Licensing and Surveillance, the censorship arm of the Ministry of Culture and Islamic Guidance. It was suspended for “insulting the clergy” and publishing a business section without permission. It is published by Hamid Rasaee, a parliamentarian who now supports Supreme Leader Ali Khamenei and used to support President Mahmoud Ahmadinejad. Rivalry between the Khamenei and Ahmadinejad factions is taking its toll on pro-government media and conservatives.———– February 25, 2021 Find out more Help by sharing this information 13.10.2011- Netizen freed Faranak Farid, a writer and translator who writes for the Feminist School website was released on bail of 100 million tomans (90,000 euros) yesterday after 42 days in detention. She was arrested on 3 September in the northwestern city of Tabriz. Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists ——–Press freedom violations recounted in real time – July/December 2010 News March 18, 2021 Find out more RSF_en Receive email alerts December 22, 2011 – Updated on January 20, 2016 Press freedom violations recounted in real time (from 1st January 2011)last_img read more

New UL Vice President will focus on broadening research function

first_imgTwitter WhatsApp Print Linkedin Newly appointed UL Vice President Professor Norelee KennedyPhoto: Oisin McHughPROFESSOR Norelee Kennedy, who has been appointed Vice President for Research at the University of Limerick, will be responsible for a main pillar of the new UL Strategic Plan that will be launched in the coming semester.An Associate Professor of Physiotherapy and Head of School of Allied Health at UL, she will take up the new position in January.Sign up for the weekly Limerick Post newsletter Sign Up UL President Dr Des Fitzgerald said that research was vital to the future of the University and its importance is now gaining significant attention.“Research and Innovation will also form a main pillar of the new UL Strategic Plan which will be launched in the coming semester,” he stated.Dr Fitzgerald also acknowledged “the superb work of the outgoing Vice President Dr Mary Shire who completed two very successful terms in this role and led the Research function with distinction”.Prof Kennedy has worked as an academic in UL for over 14 years and as Head of School of Allied Health for five years. The Tipperary native graduated from Trinity College Dublin with a BSc Physiotherapy in 1999 and a PhD in 2004. Her research focuses on focuses on inflammatory arthritis and physical activity in exercise.Stating that she was honoured to be taking on her new role, she said that, as an academic in UL for the last 14 years, she was very proud of UL and the research that was done there.“It is such an exciting opportunity to look at the next phase of research for UL. We have an excellent base in what we are doing in our research here and I think there are opportunities to look at new ways of bringing people together to work in interdisciplinary ways.“My vision is that we will continue to ensure that research we engage with has excellent impact and value for the communities and the people that we work with and the research partners we engage with,” she added.The Vice President, Research (VPR) at UL is a member of the Executive Committee with responsibility for Research Support Services and the Technology Transfer Office.They are responsible for the Research affairs of the University, including research support services, related enterprise and commercialisation of UL’s research.Reporting to the President, the VPR also has a key role in the overall leadership and strategic management of the University. Previous articleMinister needs to act urgently in relation to better EU Connectivity for Shannon AirportNext articleLimerick’s economic recovery resonates in California Staff Reporterhttp://www.limerickpost.ie Facebook Limerick on Covid watch list Limerick social entrepreneurs honoured for their work in response to covid-19 Advertisementcenter_img Limerick Post Show | Careers & Health Sciences Event for TY Students TechPost | Episode 9 | Pay with Google, WAZE – the new Google Maps? and Speak don’t Type! NewsEducationNew UL Vice President will focus on broadening research functionBy Staff Reporter – July 30, 2019 519 Email Housing 37 Compulsory Purchase Orders issued as council takes action on derelict sites TAGSeducationLimerick City and CountyNewsULUniversityUniversity of Limerick RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Shannon Airport braced for a devastating blowlast_img read more

Freddie Mac Settles $1.3B Trust Offering

first_img Servicers Navigate the Post-Pandemic World 2 days ago Demand Propels Home Prices Upward 2 days ago Foreclosure Prevention Freddie Mac Trust 2019-11-27 Seth Welborn Freddie Mac Settles $1.3B Trust Offering Related Articles Seth Welborn is a Reporter for DS News and MReport. A graduate of Harding University, he has covered numerous topics across the real estate and default servicing industries. Additionally, he has written B2B marketing copy for Dallas-based companies such as AT&T. An East Texas Native, he also works part-time as a photographer. in Daily Dose, Featured, News, Secondary Market November 27, 2019 1,853 Views Tagged with: Foreclosure Prevention Freddie Mac Trust Previous: Home Sale Activity Indicating Economic Shifts Next: Q3 Rental Volumes Slip Governmental Measures Target Expanded Access to Affordable Housing 2 days ago Freddie Mac has announced the settlement of the third Seasoned Loans Structured Transaction Trust (SLST) offering of 2019—a securitization of approximately $1.3 billion including both guaranteed senior and non-guaranteed subordinate securities backed by a pool of seasoned re-performing loans (RPLs).Freddie Mac SLST Series 2019-3 includes approximately $1.069 billion in guaranteed senior certificates and approximately $257 million in non-guaranteed subordinate certificates. The right to purchase the subordinate certificates was awarded in September to New York Mortgage Trust Inc.The underlying collateral backing the certificates consists of 8,121 fixed- and step-rate modified seasoned re-performing and moderately delinquent loans. These loans were modified to assist borrowers who were at risk of foreclosure to help them keep their homes.The loans will be serviced by Select Portfolio Servicing, Inc. in accordance with requirements that prioritize borrower retention options in the event of a default and promote neighborhood stability.Advisors to Freddie Mac on this transaction are BofA Securities, Inc. and Nomura Securities International, Inc., as co-lead managers and joint bookrunners, and Citigroup Global Markets Inc., J.P. Morgan Securities LLC, Mischler Financial Group, Inc. (a minority-owned broker dealer certified as a Service-Disabled Veteran Business Enterprise) and Wells Fargo Securities, LLC as the co-managers.To date, Freddie Mac has sold over $8 billion of non-performing loans (NPLs) and securitized more than $60 billion of RPLs consisting of $29 billion in fully guaranteed PCs, $25 billion in Seasoned Credit Risk Transfer senior/sub securitizations, and $7 billion in SLST transactions.Freddie Mac’s last NPL transaction sold 87 NPLs serviced by Specialized Loan Servicing LLC to VRMTG ACQ, LLC, a minority and woman-owned business. The sold pool included $22.0 million in UPB and an average loan balance of $253,100.Given the delinquency status of the loans, the borrowers have likely been previously evaluated for or are already in various stages of loss mitigation, including modification or other alternatives to foreclosure, or are in foreclosure. Mortgages that were previously modified and subsequently became delinquent comprise approximately 69% of the pool balance. Governmental Measures Target Expanded Access to Affordable Housing 2 days ago The Best Markets For Residential Property Investors 2 days agocenter_img Home / Daily Dose / Freddie Mac Settles $1.3B Trust Offering Share Save Data Provider Black Knight to Acquire Top of Mind 2 days ago  Print This Post Servicers Navigate the Post-Pandemic World 2 days ago The Week Ahead: Nearing the Forbearance Exit 2 days ago Data Provider Black Knight to Acquire Top of Mind 2 days ago Demand Propels Home Prices Upward 2 days ago The Best Markets For Residential Property Investors 2 days ago About Author: Seth Welborn Sign up for DS News Daily Subscribelast_img read more

How should you announce redundancies?

first_imgHow should you announce redundancies?On 15 Jan 2002 in Personnel Today Cap Gemini Ernst &Young did its reputation untold damage with the badpublicity it received for making redundancies by voicemail. Much of it was unfair of course, but it raises the question – how shouldan organisationannounce job cuts and how should it break the news toindividuals? When times are good, companies invest in conferences, videos and literaturein pursuit of motivating their workforce and boosting their internalreputation. So why do so many put the company’s long-term reputation on the back burnerwhen it comes to making people redundant? If people feel they have been discarded without consideration a companymight find it is no longer a favoured place to work. How can companies avoid this? First, ensure people receive regularinformation about how the organisation is doing against its business plan. So, if things do start to go wrong, the staff will be the first to startquestioning whether things can continue with the current staffing levels. Thereshould be no surprises and employees will make educated guesses on where theystand. Second, once actual numbers, selection criteria and jobs are identified,it is important to talk to people quickly and individually. Although it is impossible to eliminate uncertainty for people at this stage,the organisation should make every attempt to minimise it and keepcommunication channels open. Jenny Davenport is the director of People in [email protected] Comments are closed. Previous Article Next Article Related posts:No related photos.last_img read more

UVU Men’s Basketball Standout Fardaws Aimaq Named WAC Player of the Year

first_imgMarch 9, 2021 /Sports News – Local UVU Men’s Basketball Standout Fardaws Aimaq Named WAC Player of the Year Brad James Written bycenter_img FacebookTwitterLinkedInEmailDENVER-Tuesday, Utah Valley men’s basketball standout redshirt sophomore center Fardaws Aimaq was named the WAC’s men’s college basketball player of the year Tuesday. Aimaq was also named to the All-WAC First Team, the All-WAC defensive team and the All-WAC newcomer teamAimaq averages 14.5 points and a national-best 15.2 rebounds per game.He is the first Division I player since 1980 to average at least 14 points and 15 rebounds per contest.Aimaq leads the nation in total rebounds (317) and defensive rebounds per game (10.8).The native of Richmond, British Columbia, Canada ranks second nationally in offensive rebounds per game (4.29) and fifth in double-doubles (14).Aimaq achieved WAC player of the week honors three times.He is only the fifth Wolverine in school history to achieve first-team All-WAC honors.Other Wolverines honored Tuesday included senior forward Jamison Overton, who made the second team, and graduate student forward Evan Cole and junior shooting guard Trey Woodbury who achieved honorable mention recognition.Overton averages 15.9 points and 4.2 rebounds per game this season for the Wolverines.Woodbury averages 14.7 points and 4.1 rebounds per contest for the 11-10 (9-4 in WAC play) Wolverines.UVU is the No. 2 seed in this week’s WAC Tournament at Las Vegas and will play the winner of No. 3 New Mexico State-No. 6 Texas-Rio Grande Valley Friday evening in the conference semifinals.last_img read more

Two more area COVID-19 deaths — 50 new cases reported

first_imgDES MOINES — Two more deaths from COVID-19 have been reported in our immediate listening area. In the 24-hour period ending at 11 o’clock this morning, one more death had been reported on the Iowa Department of Public Health’s website in Cerro Gordo County, while Franklin County is reporting its first death. That brings the area’s death total since the start of the pandemic to 21 — 13 in Cerro Gordo; two each in Butler, Floyd and Hancock; and single deaths in Franklin and Wright. 50 new COVID-19 cases have been reported in our listening area in the same 24-hour period — 18 in Cerro Gordo; 10 in Franklin; seven in Hancock; five in Worth; three each in Butler and Kossuth; two in Winnebago; and single new cases in Mitchell and Wright. That brings the area total since the start of the pandemic to 1522 — 453 in Cerro Gordo; 417 in Wright; 145 in Franklin; 94 in Floyd; 84 each in Butler and Hancock; 71 in Kossuth; 68 in Mitchell; 60 in Winnebago; and 46 in Worth. 711 of those 1522 cases have been identified since July 1st, or almost 47%. 21 more cases have been listed as recovered in our area — five in Wright; four each in Cerro Gordo and Franklin; three in Mitchell; and single cases in Butler, Hancock and Winnebago — to make for a total of 834 recovered, or 55%.Looking at the statewide numbers in the 24-hour period leading up to 11 o’clock this morning — six more deaths were reported for a total now of 799; 503 more cases were identified to bring the total to 39,420; 347 more people have recovered for a total of 28,319. Wright4171 Mitchell Confirmed CasesNew Cases Hancock2 Butler843 Winnebago Worth10 Kossuth Floyd2 Cerro Gordo131 Mitchell443 Area Total212 Winnebago261 July Total711 Franklin11 Worth Floyd94 Wright1 Kossuth713center_img Mitchell681 Cerro Gordo1074 Wright3525 Franklin14510 Butler651 Hancock847 RecoveredNew Recovered Winnebago602 Cerro Gordo45318 Worth465 Franklin744 Hancock581 Butler2 Kossuth322 Floyd66 DeathsNew Area Total152250 Area Total83421last_img read more

Mi Band 3 quick review: One of the best gadgets Xiaomi has made so far

first_imgXiaomi is already very popular among the smartphone buyers in India. But that’s not all that it wants. It wants more. Xiaomi wants to occupy each and every corner of people’s homes, and it wants to do so with products like Mi TVs, Mi Air Purifiers, Mi Smart Security cameras, Mi Bands and so on and so forth. Last week, Xiaomi launched seven new smart home products at its Smart Living event held at the company’s India HQ in Bengaluru. One of these products is the Mi Band 3.The Mi Band 3 is affordable and comes with a price of Rs 1,999. And my first impression of it is that it’s fantastic.The Mi Band 3 is way more than just a fitness band. After using the Band 3 for some time, I believe it’s the best fitness band Xiaomi has made so far, and also overall the best that you can get under Rs 5,000. There are no two thoughts about it.The Mi Band 3 is already available in India and is selling for Rs 1,999 on Mi.com and Amazon.in. Mi Band 3 comes in three colours — Blue, Black, and Orange.I have used the Mi Band 3 for a while now, and love almost everything about it. Starting from the OLED display to the durable strap and the range of new features that it packs, the Mi Band 3 has almost everything that one wants from a fitness band.More than just a fitness bandThe Mi Band 3 not only monitors the sleep quality or the heart rate or measures the number of steps walked like the way the Band 2 would do, but also shows three-day weather forecast, and notifies users with new WhatsApp messages, emails, or calls. Unlike the previous generation Mi Bands, the Mi Band 3 is different in several ways.advertisementThe Band 3 not only notifies the user about a new message or a call but also displays the name of the caller and shows the content of the message or the email. This means the Mi Band 3 users may not have to switch to their phone to read messages or office emails. They can read them on the band, although the experience on its small screen is obviously not as good as what you get while reading the mail on a phone. To reply to messages or respond to calls, users need their phone.The Mi Band 3 comes with the ability to track sports activity and heart rate in real-time. For instance, whether a user is running, jogging, cycling or skipping, with Mi Band 3 they’ll be able to measure their heart rate on the go. The Mi Band 3 also comes with features like auto monitoring of sleep quality and, of course, counts the steps you take. The Band 3 also shows weather updates for three days and pack features like stopwatch and find a device, a feature I found unique and very useful while using the Band 3. For instance, in case a user misplaces the phone, the “Find Device” feature will let them remotely make the phone ring. So, the user will know that the phone is in the folds of sofa seats. Then there is the Idle Alert feature, which is similar to what you get in more pricey smartwatches or fitness bands. This feature lets users know that they are idle if they are sitting for over an hour by vibrating the band.The Mi Band 3 is also water resistant up to 50m. Xiaomi claims that users can go for swimming wearing the Mi Band 3 as it comes with a 5ATM rating.Easy to connect to the phoneI connected the Mi Band 3 to the Redmi 6. To connect the Mi Band 3 to the phone, users will first need to install the Mi Fit app on their device and then sign up with either Mi, Facebook, or Google account. They can also use their phone numbers to sign up with the app. After signing up, the users will need to follow these steps to connect their phones to the Mi Band 3:– Enter some of their personal details like weight, height and age– Ensure to switch on the Bluetooth on the phone and the band, and then search and pair the phone and the fitness band — To receive WhatsApp, email or call notifications on the Band 3, users will need to enable the incoming call, App alerts options on the Mi Fit app– Users will be able to manually select only the important apps that they want to receive notifications from.advertisementCan be worn for hoursThe Mi Band 3 comes with a much bigger display compared to the Mi Band 2, which shows the notifications clearly. Although it is not a smartphone, you can read short messages on this screen. The Mi Band 3 comes with an OLED display which measures about 0.78 inches and has 128×80 resolutions. It is also quite comfortable to wear as it weighs just 20 grams. Basically, you can wear the band whole day without any hassle.ALSO READ: Xiaomi Mi Band 3, Mi Air Purifier 2S, Mi Luggage, and Mi Home security camera launched in IndiaI am still in middle of testing the Mi Band 3 but so far indications are that it has pretty decent battery life. The Band 3 comes with 110mAh battery, which is almost 60 per cent bigger than the Mi Band 2 battery. Xiaomi claims that the Band 3 can offer up to 20 days battery life. So far, the Mi Band 3 battery has held up pretty well for me. I used the fitness band for one full day to monitor heart rate in real time, get WhatsApp, Instagram, Facebook, Twitter and email notifications, call alerts, and more, and only 15 per cent of the full battery was consumed by the end of the day, which is quite impressive. For active users and who get a lot of notifications, 20-day battery life claim may not come true but even if the Mi Band 3 battery lasts one week, that will be best in the industry.last_img read more

Amazon under scrutiny over alleged child privacy violations

first_imgA coalition of child rights and privacy protection advocates have filed a complaint with the Federal Trade Commission (FTC) urging the federal agency to investigate Amazon for violating children’s privacy via its smart speaker for kids – the Amazon Echo Dot Kids.In a 96-page long complaint, a coalition of 19 child’s right and privacy advocates led by the Campaign for a Commercial-Free Childhood (CCFC) and the Center for Digital Democracy (CDD), have alleged that Amazon collects sensitive personal information generated during children’s interactions with the Echo Dot Kids and stores it indefinitely violating US’ Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA), which places certain restrictions on websites and online services that are directed towards children below 13 years of age.The two organisations in their joint investigation also found out that the Seattle headquartered tech giant reportedly retained children’s data even after parents had deleted it. In addition to this, the coalition in its complaint to the FTC has also alleged that Amazon’s parental parental consent mechanism does not verify that the person giving consent for recording conversations with Alexa via the Echo Dot Kids is an adult or more specifically a parent of the child and that the company’s consent mechanism can be “bypassed by a kid with a disposable debit gift card”.Amazon unveiled the Amazon Echo Dot Kids Edition almost a year back in April 2018. The smart speaker, which is essentially a peppy variant of its old Echo Dot, aside from sporting the features of a standard Echo Dot comes with the FreeTime Unlimited service, which gives access to more than 300 kids audiobooks, kid-friendly radio stations from iHeartRadio Family and third-party Alexa skills from Disney and Nickelodeon among others, and the basic FreeTime service, which blocks certain Alexa featuresand third-party skills. It also allows parents to place a time limit on Alexa usage.advertisement”Amazon markets Echo Dot Kids as a device to educate and entertain kids, but the real purpose is to amass a treasure trove of sensitive data that it refuses to relinquish even when directed to by parents,” executive director of CCFC, Josh Golin wrote in a statement.Amazon on its part has denied that its devices – the Amazon Echo Dot Kids in this case – are violating the laws. “FreeTime on Alexa and Echo Dot Kids Edition are compliant with the Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA),” an Amazon spokesperson told the US-based media channels.Notably, the complaint comes just weeks after an investigative report by Bloomberg detailed that Amazon’s Alexa reviewers have access to users’ exact location and that they can use the coordinates available to them to point out the exact location of an Amazon Echo user’s home. Th report noted that some Amazon employees who review Alexa recordings have access to a tool that displays device information, which includes the location of an Echo device. The report also noted that this information may not be always accurate as Echo devices ask users permission to use their location.ALSO READ: | Amazon’s Alexa team knows where you liveALSO READ: | Not just Alexa, thousands of Amazon workers too are listening to your conversationsALSO READ: | Amazon Echo Show (2018) review: Alexa gets a bigger screenlast_img read more